BMI - Business Model Innovatie

Tweedaagse Workshop

Ga hier voor maatwerk op jouw mensen of organisatie. We helpen je snel verder.

Geen voorkennis vereist

Wat is het onderscheidend en concurrentieel vermogen van jouw organisatie?

Veel bedrijven hebben uitstekende producten, technologieën en diensten. Toch zullen heel wat bedrijven op lange termijn niet overleven, ondanks hun inspanningen om deze producten en interne processen te innoveren. Deze bedrijven passen hun bedrijfsmodellen niet aan de veranderende omgeving aan. Innovaties moeten bovendien op de juiste manier op de markt kunnen gebracht worden. Daarvoor moeten bedrijven ook beschikken over de juiste marketing en sales capaciteiten. 

In de toekomst zal concurrentie plaatsvinden tussen bedrijfsmodellen en niet alleen tussen producten en technologieën. Nieuwe producten en diensten ontwikkelen zal niet meer volstaan om succesvol te concurreren.

Uit onderzoek blijkt dat 90% van de CEO’s het bedrijfsmodel wel willen innoveren (IBM 2012), maar zich ook realiseren dat alleen een plan of intentie niet volstaat.  Zeer weinig managers kunnen het bedrijfsmodel ad hoc uitleggen en nog minder managers kunnen definiëren wat een bedrijfsmodel eigenlijk is.

Business Model Navigator

Aan de hand van de Business Model Navigator™, andere methoden, tips en interactieve oefeningen leer je hoe het business model van jouw organisatie innoveert.

Resultaten

In het algemeen analyseert en beschrijft het bedrijfsmodel hoe de business van een bedrijf werkt. Met andere woorden, bedrijfsmodellen beschrijven hoe de magie van een bedrijf werkt door individuele componenten zoals producten en diensten, doelgroepen, processen en verdienmodellen in de juiste configuratie samen te brengen in één model. Het zijn niet de individuele componenten alleen, maar de juiste samenstelling en dynamiek tussen deze componenten die het bedrijf onderscheidend maken.

Programma

Tijdens deze tweedaagse training doorloop je vier verschillende fasen vanaf het definiëren van het huidige business model tot het realiseren van het nieuwe business model.

Leren van bedrijfsmodelinnovatie / Leren van voorbeelden van best practices / Je eigen ideeën ontwikkelen / Barrières voor succesvolle veranderingen herkennen / Tips & Tricks leren voor succesvolle veranderingen


Dagdeel 1: 

  •   Introductie tot de Business Model Navigator® als management model en methode voor business model innovatie.
  •   Leren definiëren van het actuele business model en bepalen van alle beïnvloedende factoren en aanleidingen tot vernieuwing van het huidig business model

Dagdeel 2:

  •   De fase van ideevorming
  •   Leren om ideeën te verzamelen met hulp van bestaande, succesvolle business modellen (patronen)
  •   Methoden leren om ideeën snel en succesvol te selecteren

Dagdeel 3:

  •   Fase van de integratie
  •   Leren om nieuwe business modellen in detail uit te werken 
  •   Methoden leren om te onderzoeken in welke mate de nieuwe business modellen bruikbaar zijn

Dagdeel 4:

  •   Fase van de implementatie
  •   Leren hoe nieuwe business modellen getest en aangepast kunnen worden 
  •   Leren over de belangrijkste barrières bij business model veranderingen, en hoe hiermee best kan worden omgegaan 
  •   Tips & tricks
  •   Q&A
  •   Persoonlijk actieplan

 

Doelgroep

Deze Business Model innovatie training is uitsluitend bestemd voor bedrijfsleiders, innovatiemanagers en alle directeurs met interesse voor innovatie en/of verantwoordelijkheden op het vlak van commercialisering uit verschillende sectoren. 

Praktische informatie

Annulatievoorwaarden

Voor bedrijfsinterne projecten verwijzen we naar de algemene voorwaarden en de voorwaarden in de aangeboden offerte.

Nog vragen?

Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.

info@allanta.be

 

Vraag offerte aan

Laat hier van je horen. We helpen je snel verder.
 

Schrijf je in voor de Allanta nieuwsbrief! Ik ben geïnteresseerd in:
General Manufacturing & Services
Automotive
Food
Medical

Met (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.