Service Design

Eendaagse Workshop

Vraag gerust naar meer informatie, we helpen je graag verder. Ontdek jouw voordelen als lid.

Geen voorkennis vereist

Klantgericht ontwikkelingsproces

Service design is een klantgericht ontwikkelingsproces die de customer experience in jouw organisatie optimaliseert. In huidige markt focust iedereen op kwaliteit, of dat beweert men toch. Ondernemers zijn ervan overtuigd dat klantbeleving de toekomstige concurrentiële strijd wordt. Jouw concurrentieel voordeel verzeker ,je dus door jouw producten zo volledig mogelijk af te stemmen op de behoefte van jouw klant.

Maar hoe zorg je voor klantervaring als onderscheidende factor? 

Klantbeleving centraal

De relatie tussen jouw klanten en de ervaring die ze delen over jouw merk, ,heb je ,niet onder controle. In deze workshop leer je jouw klanten begrijpen. Via verschillende methodes geef je vorm aan hun klantbeleving om zo een nog meer kwaliteitsvoller product of dienst af te leveren. Sterker nog, uit onderzoek blijkt dat een betere customer experience zorgt voor meer aanbevelingen, die meer dan 92% van de aankopen opleveren.

Empathische werkwijze

In deze service design workshop van Allanta, ga je eerst en vooral empathie leren. De costumer journey expert toont je methodes en tools om in de schoenen van je klant te staan, om vervolgens te beseffen dat, ongeacht hoe goed de schoenen, ze het pad niet gaan effenen. Wat je leert is hoe inzicht te krijgen in de motivatie van jouw klanten. Waarom doen klanten dingen en waarom nemen ze bepaalde beslissingen?  De aangeleerde tools stelt je in staat om doorheen heel je organisatie klantbeleving centraal te stellen.

Service Design extern en intern toepassen in jouw organisatie

Klantgerichtheid speelt ook intern een rol voor interne processen en interne partijen. Vaak gaan we ervan uit dat binnen de organisatie dingen automatisch gaan. Externe services falen vaak omdat interne processen geen rekening houden met hoe mensen echt werken. Verandering is iets dat weerstand opwekt, tenzij de reden voor verandering begrepen en aanvaard wordt. Service design methodes zijn toepasbaar zowel voor intern als extern resultaat.

Zelfstandig aan de slag met klantverbetering

Allanta en innoveren gaan hand in hand en biedt daarom deze workshop gratis aan voor leden in samenwerking met Brand Manual.  De workshop heeft als doel om je service design tools te leren om zelfstandig verder te gaan. Tijdens deze inspirerende sessie krijg je een inzicht in het proces en richtlijnen.  Ga naar huis met bruikbare informatiebronnen en templates, zodat je meteen zelfstandig aan de slag kan met het creëren van de ideale klantbeleving.


Meer over Brand Manual

Brand Manual is een service design & branding consultancy. Sinds 2009 helpen ze diverse bedrijven, variërend van start-ups, overheidsdiensten, lokale handelaars en internationale organisaties, in het verbeteren van de klantbeleving. 

  • Website: www.brandmanual.com

Resultaten

  • inzicht in het proces en richtlijnen van service design
  • je leert het belang van empathie en hoe inzicht te krijgen in de motivatie van jouw klanten
  • je weet welke technieken te gebruiken om doorheen heel je organisatie klantbeleving centraal te stellen
  • kennis over hoe je een service design team op zet
  • bruikbare informatiebronnen en templates waarmee je meteen zelfstandig aan de slag kan met het creëren van jouw ideale klantbeleving
  • toepasbare methodes zowel voor intern als extern resultaat

Programma

Ontdek de fundamenten van service design

  • Waarom service design?
  • Welke methodes te gebruiken in het proces?
  • Hoe zet je een service design team op?

Jouw coaches

Data Protection Institute

Partner

Meer over Data Protection Institute

 

Vraag offerte aan

Wens je meer informatie of een offerte op maat? Vul dan even onderstaand formulier in, wij helpen jou graag verder!

Met (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.