Commerciële innovatie

Eendaagse Workshop

Vraag gerust naar meer informatie, we helpen je graag verder. Ontdek jouw voordelen als lid.
Geen voorkennis vereist

Waar zit het groeipotentieel van jouw onderneming?

Bij een analyse van de markt, onderscheiden we drie belangrijke fenomenen:

Foutieve reactie op marges

Wanneer omzet- en verkoopmarges onder druk staan, hebben bedrijven vaak de foutieve reactie om nog harder te werken en vooral om meer hetzelfde te gaan doen.

Verkeerde prijsperceptie van klanten

Wanneer de perceptie van een klant over de waarde van een gewenste aankoop eerder laag is, daalt zijn/haar bereidheid om de gevraagde prijs ervoor te betalen. Typische reacties van klanten zijn: ‘het is toch wel duur voor wat je krijgt, de kwaliteit en de afwerking is niet zo goed, de service is ondermaats’. En klanten vergelijken altijd met concurrenten die het wel beter doen.

De meerwaarde van extra service

De klant hecht meer en meer waarde aan wat ze krijgen aan extra (digitale) services, een goed imago en een kwalitatieve persoonlijke interactie (relatie), naast de voordelen van het primaire product of dienst. Ze kopen bijvoorbeeld niet meer alleen een gloednieuwe auto, maar hechten veel belang aan dienst na verkoop, gebruiksvriendelijke connectiviteit, hulp bij autopech en vriendelijk, professioneel personeel.

Workshop Commerciële Innovatie

In een commercieel innovatietraject trachten we daarom, samen met de klant, oplossingen te zoeken voor twee kernvragen:

  1. Hoe kunnen we innovatief zijn in het creëren van meer (gepercipieerde) klantwaarde en zorgen voor een betere klantbeleving?
  2. Hoe kunnen we innovatief zijn in het verbeteren van de commerciële aanpak (verkoop en marketing)?

Het vertrekpunt is het in kaart brengen van de ‘blinde vlek’, namelijk het tot dan toe ongekende groeipotentieel van de organisatie. Onze coach in commerciële transformatie-projecten zal tijdens een interactieve bedrijfssessie dit aan de hand van enkele concrete praktijkvoorbeelden verduidelijken.   

Resultaten

Tijdens deze bedrijfsinterne inspiratiesessie krijg je als organisatie inzichten in het optimaliseren van jouw commerciële effectiviteit. De coach geeft het team een aanzet naar het ontwerpen van een commerciële transformatie-project, van analyse tot en met resultaat.  Je maakt kennis met begrippen als  go-to-market optimalisatie, business model innovatie en service design.

Programma

 

Doelgroep

Kmo's en organisaties die willen groeien of commercieel effectiever willen worden.

Praktische informatie

Lunch & lesmateriaal inbegrepen

Tijdens dagopleidingen wordt er standaard lunch, koffie, thee, frisdranken en waters, evenals documentatie- en schrijfmateriaal gratis voorzien.

Annulatievoorwaarden

Bij annulatie méér dan 3 weken voor aanvang van de training is 75,00 EUR administratiekost verschuldigd. Bij annulatie minder dan 3 weken voor aanvang van de training is 100% van de deelnameprijs verschuldigd. Vervanging van de ingeschrevene is steeds mogelijk, mits melding aan ons secretariaat. Door onvoorziene omstandigheden kan Allanta vzw ten allen tijde de opleiding annuleren, het programma, de datum of de locatie wijzigen. Meer in onze Algemene Voorwaarden.

Nog vragen?

Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.

info@allanta.be

 

Vraag offerte aan

Wens je meer informatie of een offerte op maat? Vul dan even onderstaand formulier in, wij helpen jou graag verder!

Met (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.

 

 

 

Gerelateerde
oplossingen

Wist je dat we onze advies en kennis op meerdere manieren inzetten? Ontdek hier aansluitende oplossingen.

Terug naar overzicht