Live Online Training - 02-12-2025 & 03-12-2025
This training explains the extensive use of problem solving in eight disciplines with the appropriate supporting quality tools. You will acquire the skills you need to consistently apply the specific problem solving tools and to lead problem solving teams to successful conclusions. The training also covers the VDA handbook Standardized Process for Handling Customer Complaints and how it connects and dovetails with the problem solving process. Assessments, maturity levels, roles, responsibilities and team dynamics, plus motivation, leadership and a culture of dealing with faults, also form part of this training.
You are familiar with the criteria for deciding to apply the 8D method.
You know and understand the connections between symptoms and technical root causes, and you know how to systematically identify root causes.
You are able to use tools and techniques (Is/Is not, Ishikawa, 5 whys) and the eight disciplines consistently.
You know how to lead problem solving teams to success.
You understand the selection and effectiveness of corrective and preventive actions (demarcating them from lessons learned).
You are familiar with the elements of the standardized process for handling complaints and can match these elements with the eight disciplines.
You can distinguish between the requirements of the problem solving process and those of the complaints process.
You are able to draw up a correct 8D report.
The training alternates between lectures and group work. The group tasks encourage the participants to transfer the lessons learned to their own professional practice. Special attention is paid to sharing experiences.
This training is aimed at:
Employees deployed as problem solving experts (e.g. 8D team leaders, 8D methodology experts and 8D moderators),
Employees working in complaints management.
Initial experience in problem solving
Basic knowledge of the application of quality methods
A general understanding of the customer-supplier relationship
After passing the knowledge test (Single-Choice-Test), you will receive a certificate of qualification.
VDA Volume “8D – Problem Solving in 8 Disciplines”, VDA Volume “Standardized Process for Handling Customer Complaints” can be purchased in the VDA QMC webshop.
Leden: €950 / Niet-Leden: €950
De vermelde prijzen zijn steeds Excl. BTW.
KMO portefeuille: vraag hier jouw subsidie aan en bespaar tot 30% op jouw inschrijvingsprijs. Erkenningsnummer Opleiding DV.O105117
Liever deze opleiding bedrijfsintern volgen? Op maat van de organisatie en voordelig vanaf 5 deelnemers.
Contacteer ons voor meer informatie.Tijdens fysieke dagopleidingen wordt er standaard lunch, koffie, thee, frisdranken en waters, evenals schrijfmateriaal gratis voorzien. Bij zowel klassikale als live online trainingen stelt de coach het Allanta opleidingsmateriaal digitaal ter beschikking.
Dagopleidingen duren 8u en gaan door van 9u tot 17u. Halve dagopleidingen duren 4u en kunnen doorgaan van 9u tot 13u of van 13u tot 17u.
Bij annulatie méér dan 3 weken voor aanvang van de training is 75,00 EUR administratiekost verschuldigd. Bij annulatie minder dan 3 weken voor aanvang van de training is 100% van de deelnameprijs verschuldigd. Vervanging van de ingeschrevene is steeds mogelijk, mits melding aan ons secretariaat. Door onvoorziene omstandigheden kan Allanta vzw ten allen tijde de opleiding annuleren, het programma, de datum of de locatie wijzigen. Meer in onze Algemene Voorwaarden.
Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.
info@allanta.beWist je dat we onze advies en kennis op meerdere manieren inzetten? Ontdek hier aansluitende oplossingen.
Terug naar overzicht