8D Problem Solving with Elements of the Standardized Process for Handling Customer Complaints – Basics (ID 409)

One-day training

Live Online Training - 17-06-2025

Inschrijven €600
€600 voor leden. Ontdek jouw voordelen als lid.

 

This training focuses on the basic principles of problem solving in 8 disciplines. You will learn how to proceed systematically when a problem (e.g. a customer complaint) occurs (describing and resolving a problem), how the problem solving process works, and what an 8D report contains. The training also covers the VDA handbook Standardized Process for Handling Customer Complaints and how it is connected with the problem solving process, and the added value of an open corporate culture of handling faults.

Objectives


You are familiar with the 8 disciplines method, the process and the report.

You can describe the individual steps in the 8D method.

You are familiar with additional methods for problem solving.

You are able to distinguish between technical and systemic causes.

You know the assessment criteria.

You can describe opportunities and risks, roles and responsibilities.

You are familiar with the elements of the standardized process for handling customer complaints.

You understand the importance of leadership and a culture of dealing with faults.

Concept and Methods


The program alternates between lectures and group work. The group tasks help participants to transfer the lessons learned to their own professional practice. Special attention is paid to opportunities for sharing experiences.

Target Audience


This training is aimed at:

Employees in marketing, development, customer services and complaints processing, production, purchasing, logistics and internal/external quality assurance, who either work in or are closely involved with the problem solving process.

Managers wishing to obtain an overview of problem solving in 8 disciplines and its interrelations, so they can use this expertise to strengthen their organization.

Prerequisites for Attendance


Initial experience with problem resolution in your own organization

Certificate of Attendance


At the end of the training, you will receive a VDA QMC certificate of attendance.

Accompanying Material

VDA Volume “8D – Problem Solving in 8 Disciplines”, VDA Volume “Standardized Process for Handling Customer Complaints” can be purchased on the VDA QMC webshop.

Jouw coaches

Ilya Vranken

Allanta Coach - Automotive Quality

Meer over Ilya

Kristel Appeltans

Allanta Coach - Automotive Quality

Meer over Kristel

Tom Tenbergen

Coach - Automotive Quality

Meer over Tom

Praktische informatie

Prijs

Leden: €600 / Niet-Leden: €600
De vermelde prijzen zijn steeds Excl. BTW.
KMO portefeuille: vraag hier jouw subsidie aan en bespaar tot 30% op jouw inschrijvingsprijs. Erkenningsnummer Opleiding DV.O105117

Opleidingen op maat

Liever deze opleiding bedrijfsintern volgen? Op maat van de organisatie en voordelig vanaf 5 deelnemers.

Contacteer ons voor meer informatie.
Lunch & lesmateriaal inbegrepen

Tijdens fysieke dagopleidingen wordt er standaard lunch, koffie, thee, frisdranken en waters, evenals schrijfmateriaal gratis voorzien. Bij zowel klassikale als live online trainingen stelt de coach het Allanta opleidingsmateriaal digitaal ter beschikking.

Duur

Dagopleidingen duren 8u en gaan door van 9u tot 17u. Halve dagopleidingen duren 4u en kunnen doorgaan van 9u tot 13u of van 13u tot 17u.

Annulatievoorwaarden

Bij annulatie méér dan 3 weken voor aanvang van de training is 75,00 EUR administratiekost verschuldigd. Bij annulatie minder dan 3 weken voor aanvang van de training is 100% van de deelnameprijs verschuldigd. Vervanging van de ingeschrevene is steeds mogelijk, mits melding aan ons secretariaat. Door onvoorziene omstandigheden kan Allanta vzw ten allen tijde de opleiding annuleren, het programma, de datum of de locatie wijzigen. Meer in onze Algemene Voorwaarden.

Nog vragen?

Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.

info@allanta.be

 

Bedrijfsinterne opleiding

Laat hier van je horen. We helpen je snel verder.
 

Schrijf je in voor de Allanta nieuwsbrief! Ik ben geïnteresseerd in:
General Manufacturing & Services
Automotive
Food
Medical

Met (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.