Een eerste ervaring en basiskennis wordt verwacht
In deze opleiding duik je in de uitgebreide mogelijkheden van 8D Problem Solving samen met de bijpassende ondersteunende kwaliteitstechnieken zoals Is/Is not, Ishikawa en 5 whys.
Neem deel en leer de essentiële vaardigheden om deze specifieke probleemoplossingstools consistent toe te passen en leidt probleemoplossingsteams naar succesvolle conclusies.
✓ raak vertrouwd met de beslissingscriteria wanneer de 8D-methode nodig is
✓ begrijp de verbanden tussen symptomen en technische hoofdoorzaken
✓ leer hoofdoorzaken systematisch identificeren
✓ gebruik 8D en hulpmiddelen Is/Is not, Ishikawa en 5 whys consistent
✓ leid probleemoplossende teams naar succes
✓ begrijp de selectie en effectiviteit van corrigerende en preventieve acties waarbij je ze kunt onderscheiden van de lessons learned
✓ raak bekend met de elementen van het gestandaardiseerde proces voor het afhandelen van klachten en match deze elementen met de acht disciplines
✓ onderscheid de vereisten van het probleemoplossingsproces van die van het klachtenproces
✓ stel 8D-rapport correct op
Het programma bestaat afwisselend uit theorie en groepswerk. De groepstaken helpen de deelnemers om het geleerde over te brengen naar hun eigen beroepspraktijk. Er wordt speciale aandacht besteed aan mogelijkheden om ervaringen te delen.
De coach behandelt volgende onderwerpen:
VDA Volume '8D – Problem Solving in 8 Disciplines' en VDA Volume 'Standardized Process for Handling Customer Complaints' zijn niet inbegrepen en kan je indien gewenst aanschaffen via de webshop van VDA QMC.
De coach geeft deze opleiding in het Engels, tenzij de groep uitsluitend uit Nederlandstalige deelnemers bestaat. Het cursusmateriaal is steeds opgesteld in het Engels. Meer info is verkrijgbaar via onze opleidingscoördinator: opleidingen@allanta.be
Deze eendaagse 8D Problem Solving is gericht op:
Medewerkers die betrokken zijn bij het proces van klachtbehandeling en voldoende hebben aan de basisprincipes van 8D verwijzen we graag door naar de 8D-basisopleiding VDA QMC ID 409.
Na het slagen voor de kennistest (single choice test) ontvang je een VDA QMC-kwalificatiecertificaat.
Verbeter jouw kwaliteitstechnieken met gerelateerde opleidingen en vul jouw groeiraject verder aan.
Hoe krijg ik mijn processen onder controle?
Ga praktisch aan de slag met de risicoanalyses, KPI’s en interne auditrapporten.
Root Cause Analyse
Ga op zoek naar de grondoorzaak van een procesprobleem.
Risicoanalyse met FMEA
Breng in zeven stappen alle mogelijke risico's in kaart.
Liever deze opleiding bedrijfsintern volgen? Op maat van de organisatie en voordelig vanaf 5 deelnemers.
Contacteer ons voor meer informatie.Voor bedrijfsinterne projecten verwijzen we naar de algemene voorwaarden en de voorwaarden in de aangeboden offerte.
Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.
info@allanta.beWist je dat we onze advies en kennis op meerdere manieren inzetten? Ontdek hier aansluitende oplossingen.
Terug naar overzicht