Coach - Kwaliteit
Ik ben een gepassioneerde groeistrateeg die al meer dan 30 jaar organisaties begeleidt in hun zoektocht naar een gezonde en rendabele bedrijfsvoering. Ik faciliteer zowel mensen als organisaties om betere versies van zichzelf te worden.
Voor mij is het essentieel om op lange termijn te denken, waarbij rationele strategieën (zoals strategieontplooiing, procesmanagement en continu verbeteren) en emotionele dynamiek (zoals leiderschap, cultuur en communicatie) in balans zijn. Dit is cruciaal om blijvend goede resultaten te boeken waardoor klanten loyaler en meer tevreden zijn.
“Wanneer je voor een keuze staat en niet weet waarheen te gaan, is het goed om samen even stil te staan!”
Mijn ervaringen in de luchtvaart als leidinggevende en als kwaliteitsmanager hebben mijn passie voor managementsystemen aangewakkerd. Daarnaast heb ik als coach van vele veranderingstrajecten ervaren dat de menselijke factor in al deze projecten de sleutel tot succes is. Een gezonde bedrijfscultuur waar mensen zich goed voelen is de basis voor het bereiken van goede resultaten.
Sinds 2005 faciliteer ik zowel in privébedrijven (grote en kmo’s) als in de overheid projecten. Ik ben gecertificeerd voor diverse topics en heb een Master in Kwaliteitsmanagement behaald in 2005 met grote onderscheiding. (KUL)
Mijn kracht zit erin om uit de vele modellen en methodieken waar ik mee gewerkt heb de essentiële elementen te halen die werken voor diverse organisaties door deze te combineren tot een krachtig geheel. Op die manier bouw ik mee aan de rendabele groei van organisaties zodat de bedrijfscultuur en langetermijnvisie verankert zit in hun managementsysteem en de dagdagelijkse operationele werking.
.
Ik hanteert een coachende stijl waarin verbinden, echt luisteren naar elkaar en werken in alle openheid centraal staat. Dit zorgt voor duurzame relaties.
Mijn aanpak is er altijd op gericht om de organisatie niet alleen te ondersteunen, maar ook haar mensen de kennis en vaardigheden mee te geven die nodig zijn om zelfstandig duurzame verbeteringen door te voeren en te borgen.