Tom Tenbergen

Coach - Automotive Quality

  • Kwaliteitsmanagement
  • Automotive Core Tools
  • Problem solving

 

Wie is Tom

Ik ben Tom. Gelukkig getrouwd, trotse vader van twee geweldige zonen, waarvan één van trouwens in mijn voetsporen treedt, maar dan met een focus op milieu. Ik ben een rasechte Nederlander die zijn hart heeft verloren in België. Ik ben flexibel en makkelijk in de omgang die het geluk in de kleine dingen vindt. Waar ik echt van geniet is het bestuderen van de sterren op heldere nachten, verdiepen in geschiedenis of het nemen van prachtige foto’s. Precisie en leergierigheid gaat als een rode draad door mijn leven. Ik ben ambitieus zonder ambitieus te zijn. Met beperkte middelen zoveel mogelijk er uit halen, daar draait het om.

 

“Ambitieus zonder ambitieus te zijn “

 

Expertise en achtergrond

Mijn avontuur begon als chemisch laborant, waar ik al snel de fascinerende wereld van kwaliteitscontrole, normen, en audits ontdekte. Na de start buiten de automotive, vond ik al snel mijn plek binnen de automotive. Automotive is altijd in beweging, vol uitdagingen die matchen met mijn drive en persoonlijkheid. Ik ben altijd in voor een tripje hier of daar, gap-analyses doen, teams oppeppen en processen finetunen.

 

Schakel me in voor:

 

Waar loopt het bij veel bedrijven mis bij kwaliteit en continuïteit?

Te ingewikkeld doen, dat is vaak het probleem. Bedrijven proppen de verantwoordelijkheid voor kwaliteit op één bureau en hopen op het beste. Fout! Kwaliteit moet je voelen, leven, ademen. Het is geen papiermolen.

 

“Kwaliteit moet je voelen, leven, ademen.”

 

 

Aanpak

Mijn coachingstijl is net zo flexibel als ik. Geen vast stramien, maar probeer steeds af te stemmen met wat deelnemers nodig hebben. Met allerlei werkvormen houd ik het boeiend en praktisch want zo krijgt iedereen de kwaliteitshandvatten die écht werken.

 

Wat wil jij organisaties meegeven waar ze nu mee moeten bezig zijn om morgen te blijven bestaan?

Kwaliteit is een constant thema, vaak gewoon in een nieuw jasje. De essentie van kwaliteit blijft altijd hetzelfde: een goed product of dienst, op tijd bij de klant brengen.

 

“Denk proactief, niet reactief”

 

Het is belangrijk om een kwaliteitsmanagementsysteem te integreren in het bestaande bedrijfsmodel en niet als een apart onderdeel. Denk proactief, niet reactief, en zorg dat iedereen van hoog tot laag meedoet. Een grote uitdaging maar onvermijdbaar wil je concurrentieel blijven. Als coach kan ik hierin een grote rol spelen.

 

Waarom voor Allanta gekozen?

Na een paar steengoede, praktijkgerichte opleidingen wist ik het zeker. Dit is mijn plek. Allanta’s manier van werken sluit naadloos aan bij mijn eigen stijl: direct, praktisch en to-the-point. Dit is waar ik thuishoor en waar ik mijn kennis wil overbrengen, op de manier die mij het beste ligt.

Blogs

Schakel Tom in voor jouw automotive kwaliteitsuitdagingen

 

    Met (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.