Cost of poor quality - Kosten van slechte-kwaliteit

Eendaagse workshop

Vraag gerust naar meer informatie, we helpen je graag verder. Ontdek jouw voordelen als lid.
Geen voorkennis vereist

Krijg inzicht in kosten van overeenstemming en kosten van tekortkomingen

Kwaliteitskosten worden in twee categorieën verdeeld: kosten van overeenstemming (preventiekosten, faalkosten) en kosten van tekortkomingen (interne en externe storingen). De kwaliteitskosten worden voor het grootste deel bepaald door tekortkomingen. Organisaties die de kwaliteitskosten goed hebben berekend, rapporteren cijfers die op 5 tot 30% van de omzet liggen. Deze cijfers grondig te kennen en de trend ervan te evolueren is dus van het allergrootste belang.

EWACS - Early Warning And Control System 

EWACS staat voor Early Warning And Control System. EWACS is ontwikkeld vanuit een organisatieperspectief, rekening houdend met de vereisten van de diverse managementsystemen: ISO 9001, IATF 16949, ISO 14001 en  ISO 45001. In de praktijk ligt de nadruk van deze kwaliteitssystemen vaak te veel op het sturen van de operationele processen. Het sturen van de processen op managementgebied heeft tevens een hoge prioriteit daar hier de basis wordt gelegd voor de korte, middellange en lange termijn visie van de onderneming.

Tijdens mindere economische tijden wordt er veel gewerkt aan het optimaliseren van bedrijfsprocessen. Deze optimalisatie zou een continue stap moeten zijn, ook tijdens economisch ",gezonde", tijden, daar iedere "waste" er één te veel is en druk op de winsten voor ondernemingen. De basis voor het management wordt gelegd door een aantal stappen te definiëren:

  • Inzichten in de processen en de organisatie
  • Prioriteitsbepaling
  • Gebruiken en verder ontwikkelen van de factor ",mens",
  • Het vastleggen van concrete doelstellingen
  • Het implementeren en opvolgen van de doelstellingen
  • Het definië,ren van overige verbeterpunten, oftewel ",wastes",


Resultaten

Workshop in kosten van niet-kwaliteit

Verkrijg tijdens deze eendaagse workshop in kosten van niet-kwaliteit inzicht in de managementmethoden met betrekking tot het in kaart brengen en sturen van een organisatie. De basis ligt aan het vastleggen van pijnpunten binnen de organisatie en het vastleggen van structuren en methodieken om deze pijnpunten aan te pakken.

Programma

Cost of non-quality

  • het belang van kwaliteitskosten
  • de verschillende soorten kwaliteitskosten
  • reduceren van kwaliteitskosten
  • kwaliteitskostenmodel
  • kwaliteitskostenonderzoek: doel en aanpak
  • praktische raadgevingen
  • vergelijken van kwaliteitskosten
  • beoordelen van de resultaten
  • voorbeelden en case studies


EWACS

  • Het vastleggen van de bedrijfsprocessen
  • Aansturing en motivatie van de medewerkers, medewerkers deelgenoot maken van de genoemde pijnpunten
  • Het vastleggen en implementeren van een SIPOC en het definiëren ,van 'wastes'
  • Aan de hand van de SIPOC vastleggen van doelstellingen op alle relevante niveaus binnen de organisatie
  • Het opstellen van een implementatieplan over de diverse afdelingen
  • Betrokkenheid, feedback en communicatie


De opleiding is zeer praktijkgericht en tracht voortdurend in te spelen op de vragen van de deelnemers, die na de nodige theoretische informatie van de coach werken met probleemoplossende opgaven uit hun dagdagelijkse omgeving.

Praktische informatie

Annulatievoorwaarden

Voor bedrijfsinterne projecten verwijzen we naar de algemene voorwaarden en de voorwaarden in de aangeboden offerte.

Nog vragen?

Heb je een vraag over deze opleiding? Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact op met ons.

info@allanta.be

 

Vraag offerte aan

Wens je meer informatie of een offerte op maat? Vul dan even onderstaand formulier in, wij helpen jou graag verder!

Schrijf je in voor de Allanta nieuwsbrief! Ik ben geïnteresseerd in:
General Manufacturing & Services
Automotive
Food
Medical

Met (*) gemarkeerde velden zijn verplicht.